Rafa Homet
I a l’escola, què els han d’ensenyar als nens?
Facin la prova, formulin aquesta pregunta enmig d'una conversa que decau o que se'n va cap a temes que no siguin del seu gust. Molt estrany seria que la pregunta no generi un debat dels llargs. Tothom en té una opinió formada de què s'ha de fer a l'escola! I, a més, acostuma a ser en negatiu: a l'escola ja no s'ensenyen “modus”, els nens fan massa tonteries i llegeixen poc els clàssics; les nenes i els nens tenen massa continguts i treballen poc els sentiments... Aquestes opinions preformades, malgrat no s'hagi trepitjat una escola en anys, acostumen a recolzar-se en opinions publicades a la premsa o sentenciades a tertúlies de ràdio o televisió.
Facin la prova, formulin aquesta pregunta enmig d'una conversa que decau o que se'n va cap a temes que no siguin del seu gust. Molt estrany seria que la pregunta no generi un debat dels llargs. Tothom en té una opinió formada de què s'ha de fer a l'escola! I, a més, acostuma a ser en negatiu: a l'escola ja no s'ensenyen “modus”, els nens fan massa tonteries i llegeixen poc els clàssics; les nenes i els nens tenen massa continguts i treballen poc els sentiments... Aquestes opinions preformades, malgrat no s'hagi trepitjat una escola en anys, acostumen a recolzar-se en opinions publicades a la premsa o sentenciades a tertúlies de ràdio o televisió.
Els últims mesos han sovintejat aquests debats mediàtics entre polítics, experts, professors universitaris i personatges habituals de la vida social del nostre país. L'informe PISA, l'informe de la fundació Jaume Bofill... Tothom es demana cap a on va l'educació al nostre país, si és prou bona, si tenim l'educació que ens mereixem... però, massa sovint, caldria preguntar-nos on són els mestres en aquests debats. La veu dels principals protagonistes queda tapada per allaus de xifres i dades.
A Castellar del Vallès l'educació bàsica es reparteix entre sis escoles públiques d'infantil i primària, dues de concertades, un centre de secundària obligatòria concertat i dos de públics.
Més de dos-cents cinquanta professionals, majoritàriament dones, coordinades? dirigides? per nou persones, cinc homes i quatre dones, que ostenten el càrrec de direcció. Com es viu aquesta responsabilitat? Quina visió tenen de la seva feina?
Qui són els mestres que viuen i treballen a Castellar? Què pensen? Què fan? Quines són les seves opcions per a millorar diàriament la qualitat de l'ensenyament?
Per a parlar d'escola i educació obligatòria, la Res Pública vol iniciar un seguit de xerrades amb professionals de l'educació que viuen o treballen a Castellar del Vallès.
La primera d'aquestes taules rodones durà el títol: “Dirigir una escola avui”, amb les intervencions de:
-El director d'un CEIP de Castellar
-Lali Canet, directora del CEIP unitari de Mura
-Cèsar Sánchez, director de El Casal
-Josep Blasco, director de l'IES Puig de la Creu.
Ens agradaria molt poder comptar amb la vostra presència a aquest acte i al col·loqui posterior, on l'intercanvi d'opinions de ben segur serà molt enriquidor.
Això serà el proper 20 de febrer a les 20 hores a Ca l'Alberola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada